Denna vecka…

Har varit en bra vecka, inget speciellt har hänt men det har varit en bra vecka ändå.

Jag har ätit bra, ingen fokus på mat längre jag äter lite vad jag vill, har ätit lite potatis pasta och ris, väldigt små portioner och grönsaker och kött till. Känns skönt att göra så att alla i familjen äter lika. Jag vill äta allt när det gäller mat.

Godis och fikabröd skall jag ta det väldigt lugnt med, kan nog ta en bit där nångång eller en glass i sommar utan att få nippran och dåligt samvete.

Känner själv att jag är mycket lugnare i mattänket nu.

Och så tänker jag att det är så galet mycket nojja kring mat och socker och tamejtusan allt du stoppar i munnen, orkar inte lyssna på alla allvetare nå mer, jag äter det jag vill men i begränsade mängder. Så fort man äter nåt som inte nån gillar då är man ju gaaaaaalen och helt hopplös. Alla gör som dem vill, sen är det ju faktiskt människor som inte skall äta socker m.m och de förstår jag ju att de vill undvika det. Helt ok. Men jag har ingen sjukdom så jag behöver inte nojja….

Som idag gjorde Mattias en supergod köttfärssås av tacoresterna (utan grädde och mer som en Bolognese sås) så god den var, och spagetti till. Tog lite av varje och blev lagom mätt.
Sen gick jag från bordet, thats it.
Ingen överätning eller omtag. Känns bra.

Har också tecknat nytt abbonemang på Curves gymmet för tjejer, kommer att träna

  • Måndag Onsdag Torsdag – mellan 16.30-17.30
  • Tisdag och Fredag blir det 5 km i Tveta med son och man, den andra sonen går på förmiddagen innan sitt jobb på em.
  • Lördag och Söndag vilodagar eller 5 km om vädret tillåter, helgerna är heliga bara vara och umgås..

Nu på Måndag så skall jag upp till Stockholm igen och få kostnadsförslaget av Tandläkaren. Håller ju på att fixa mina tänder. Jag tycker att ett fint leende är så viktigt, så jag är glad att detta är på G.
Men det är så omständigt att ta sig dit så jag tog ledigt hela dagen, det är pendel och snirklig gå väg hit och dit. Skall vara där kl 11.45…..tar nog säkert minst två timmar…. mycket som skall antecknas och pratas om.
Blir nog en kaffe i Vasaparken igen när besöket är klart.

Himmlen på fredagskvällen… så vackert…

IMG_1461

Kommentera

