Äkta körglädje….*Mini*

Jag vet att jag är tjatig… men shit alltså… vilket drag det är i bilen min.

Det är som en hästspark i *arsl…..*

Med Sportknappen intryckt och vägen till Josefs jobb …. det är så skitkul hahaha.

Det är som att sitta i en GoCart, fast en (jäv…..t) snygg GoCart.

Bilen ligger som en smäck på vägen, det går att köra fort.

Jag är från Kiruna och det är vida känt att det har varit en av Sveriges största bilstäder på 80-talet då det var Amerikanska bilarnas era, och jag har kört de flesta bilarna allt från små sportbilar med motorer typ större än bilarna själva, till stora flaggskepp som Cadillac -59, älskade att köra dessa bilar.

Men då fick jag en Mini nu i April… sen dess är inget sig likt.
Att man skall upptäcka en sån glädje när det gäller bilar som en Mini när man är XX antal år, tänk om jag hade köpt en Mini när jag fick körkortet då hade jag haft körglädje hela livet.

Men jag säger så här… MINI COOPER äger…. i allt….

Jag får en sån där bubblande-rosa-kolsyra känsla i magen när jag sätter mig i den…den är absolut inte gullig den är brutal

DET ÄR ÄKTA KÖRGLÄDJE….. JAG LOVAR…. NI MÅSTE PROVA EN……

Finns bara ett problem, eller två egentligen

  1. Dyra bensinräkningar
  2. Körkortet ligger risigt till

Ha en underbar sommar !!!!

Imorgon kl 4 börjar min semester

Its gonna be a MINI summer….

IMG_0651_thumb.jpg

Kommentera

