Hej du lördag…

Som går i förkylningens tecken. Började känna av den på Onsdag redan halsont och orkeslös, torsdagen var den ett faktum, fredagen fick jag gå hem vid 1. Nåväl nu ligger jag i soffan med datorn i knät och skriver detta.

Sov till 10 idag och när hände det sist ? men men kroppen och tillfrisknandet behövde det, nu har jag tagit dagens dos av medikament och hoppas på bättring.

Grabbarna skall snart ut i spåret och springa/gå och jag är ledsen för att inte få följa med men det blir så ibland. Jag och Tiger ligger hemma i soffan och myser vi hinner ta våra rundor…

Ikväll äter vi Tacos det är bra mat men idag slipper jag göra den, det får grabbsen fixa.

Jag måste bara få bekänna en sak.

Jag är sockerberoende:
Lyssnade på Bitten Jonsson i podden Hälsosant, det var som ett slag under bältet.
Många många aha saker där
ett tips lyssna på den jag är nog inte ensam om att vara Sockerberoende…
men men det är var-och-ens sak att upptäcka.
så nu är det jag som skall kolla henne hemsida om de 12 stegen hon pratar om, vill bli botad.

Idag hände det en läskig sak när jag och Matte satt och kollade på film i TV:rummet
Dörrklockan började pingla helt plötsligt (batterierna har varit slut i typ ett år vi har en annan sak på dörren som vi använder) gick till dörren snabbt och kollade om det var någon utanför, vilket det inte var, vi har inte ens knappen till ringklockan utanför den ligger i källaren för klistret har släppt och den sitter inte fast, hur f…….n kunde den pingla, batterierna är slut, har testat dem spoooookyy…

Nånting som irriterar mig är avundsjuka människor som måste spy galla över saker bara för att de själva mår dåligt, hände en sån grej på jobbet i veckan, jag är inte en sån som tar skit utan sa vad jag tyckte och gick iväg.
Tyst blev människan iallafall men hörde några tryckta skratt försök bakom ryggen när jag gick, men men…som Grynet säger #taingenskit

Varför måste det finnas avundsjuka, varför kan inte människor vara glada över varandras framgångar glädje m.m berömma och säga -wow vad kul vad glad jag är för din skull typ…..
folk som ger beröm och och vågar säga positiva saker till en annan växer i mina ögon, jag är själv sån, jag har aldrig haft problem med att berömma och peppa, det ger så mycket positivt tillbaka.
Helt ärligt så älskar jag att ge beröm (det kommer helt naturligt för mig har alltid varit sån) och att få också självklart…

Men men alla är inte såna… det har jag märkt…

10616362_550491461740410_5625453693747627815_n

2 thoughts on “Hej du lördag…

  1. Du ta igen skit, helt rätt! Du är otrolig som gör din egen race! Kör! Det är typiskt svenska jantelagen – bara slå det ur hågen! Vi alla är fantatiska på vårt eget sätt! Du är bra, jag är bra! Eller hur! Krya på Dig! Kramen så det känns!

    Gilla

Kommentera

