Funderingar och beslut……

Nu har jag ätit LCHF ett tag och det är inte min grej….
Jag har äntligen kommit underfund med det.
Jag gillar pasta potatis och ris till maten.
Så enkelt är det.
Jag vill äta och laga mat som alla i familjen äter och inte hålla på med femton olika kastruller på spisen är så jäkla less, den ena äter inte det och den andre äter inte det.
Känner att det är nog nu.
Jag och Anette har gått och diskuterat detta nu flera gånger och vi har kommit underfund med att för mycket strul med än det ena och än det andra, det är då man tappar allt som motivation och laga-mat-lust.
Jag kommer att äta allt men inte mycket och inte ta om, en normal portion på tallriken och mycket grönt. Frukost lunch och middag och ett mellis nån gång under dagen.
som ett äpple banan keso m.m.
Känns bra detta…

Imorgon har jag två ärenden direkt efter jobbet så jag kommer nog inte hem förrän efter 7, men grabbarna klarar ju sig själva stora nu de åker ju till och från jobb själva, men Josef brukar jag hämta på kvällen för det är så jädrans kul att köra min bil den gamla vägen till Järna… älskar den vägen och fort går det…hahahah

Tisdag åker jag till Citygross i kungens kurva och storhandlar, bästa butiken ever.
Alltså deras kött disk…. mums…. hög kvalite….

Nu har jag duschat och håller på att fixa håret, jag och Anette Q har gått milen idag shit va vi pinnade på … svettigt och det känns i låren, klapp på axeln till oss.

NXIQ1343

Min goaste vän för alltid… Tiger

 

Kommentera

