Då var det dags igen för tummen att protestera.

Men jag fick en bra läkare som skickade mig till röntgen direkt och så fick jag specialmedicin för smärtan och ev. inflammation har tagit tabletten nu i tre dagar och det känns bättre inga svid och molningar. Men tabletten tar ju bort smärtan så det är ju bra. Själva problemet finns ju kvar. Men skönt att slippa denna värk det gör så ont att gråten inte är långt bort.

Röntgen gjordes i tisdags och svaren kommer till Scania hälsan i början på nästa vecka och på torsdag så har jag tid hos läkaren för att gå igenom svaren, som läkaren sa så är han 99% säker att det är artros det börjar oftast där. Tummen är ju alltid i rörelse den slits ut först.

Men nu är det en annan grej också som gnager i mig, jag är fast i sockerträsket igen.
Det känns som att det går överstyr.
Så imorgon så börjar jag med LCHF igen, jag mår bäst av det och sockerberoendet dämpas helt av denna kost.
Detta går inte längre, jag tänker på godis hela tiden och jag är inte ens en godismänniska (fikabröd) så nåt e galt…..

Så imorgon blir det förändringsstart:

Börjar med två saker (förändring) per dag i en vecka sen ökar jag med en sak till

Måndag nästa vecka:
Tre mål mat LCHF = Frukost Lunch Middag
60 minuter långpromenad (oavsett väder) = promenad till jobb t.o.r

Veckan efter:
Blir det kanske springa på löpbandet på Gröndal (tar då bilen till jobb)

Inte för mycket på en gång då blir det inte av….

Besiktade bilen igår ( Golfen ) också och det blev blankt papper, + att jag fick värsta komplimangen, nu vet jag vart jag besiktar hädanefter ( hihihiih )

Nu skall jag ta en härlig promenad med pälsbollen och min andra son D älskar snöväder…

Rött hjärta

IMG_0017

One thought on “Då var det dags igen för tummen att protestera.

  1. Aj aj för smärta, var det atros? Hjälpte tabletterna? Har själv i båda stortålederna atros, när det blir kallt då har jag ONT.. VÄRKER som bara den.. Inte så kul… Kramen

    Gilla

Kommentera

