Bästa helgen …..

Jobbade bara till 11.00 i fredags det var SFA och jag och Idris var uttagna att köra SFA på Kapen, vi hade 6 st KD chassin att köra så vi var klara kl 9 redan, vi jobbar och pratar sällan när vi kör men vi vill ha det så, full koncentration, vi pratar när vi är klar. Efter det så så kollade jag lite Standarder m.m.

Sen hade vi ett samtal : jag chefen och TL ang mina arbetsuppgifter innan jag skall till Handkirurgen i Stockholm. Det blir att jobba på Line/Kapen fram till 12 sen göra lite annat pappersjobb m.m. det blir kanon.

I fredags när jag kom hem vid 11.00 så satte jag mig och skrev matlistan och jag och Daniel for till City Gross och storhandlade (bärhjälp m.m underlättar för tummen) det är absolut bästa butiken att handla i, allting fräsch och till bra pris. Det blev några kassar men Daniel packade och lyfte in och ur vagnen/bilen Josef skulle ju jobba så han var hemma med Tiger hade vi hunnit hem så hade jag skjutsat han till jobbet men vi hann inte var hemma halv 3 😦  det ösregnade så det hade varit uppskattat av honom. Men men.

Nåväl när vi packat upp alla varor så hoppade vi i säng och sov några timmar, jag sov två timmar, gissa om det var kanon, har nog aldrig varit så pigg en fredagskväll, när de andra ville gå och lägga sig vid 00.00 så såg jag undrande på dem och sa -redan ????? har nog aldrig hänt. Hahahahah

Lördagen så vaknade jag först som alltid kl 8 smög ut och gick ut med Tiger tog med kaffe och tog en längre runda.
Sen kom Matte ner och vi kollade favvo serien ”Blindspot” ett avsnitt, sen for jag till loppisen i Weda och fyndade massor, ”20 st Burda och AoH tidningar för 5 kr styck och lite annat hittade jag också ett par skitsnygga PanosEmporio byxor med dragkedjor för 60 kronor, typ helt oanvända.

img_4561

img_4562

Sen hem och diskade och plockade lite, Matte satt uppe och jobbade med sitt jobb vid datorn.

Sen käkade vi Tacos, jag tog tre mellan sallads blad som Tacoskal och fyllde lagom med fyllning gissa om det var gott lagomt mätt och inte bullmage efteråt. Nice.

Sen blandade Matte en drink till mig Jim Beam Apple med Ramlösa LemonNice och is, och det är den godaste drink ever…..

img_4574

Idag söndag är det grått och trist ute, så jag skall sy och fixa nere i mitt syrum, som snart skall bort min älskade man har gett mig ett bättre alternative, så nu börja mitt jobb att rensa m.m. blir bra detta….

 

Kommentera

