Hej alla ni som läser….

I veckan så var jag hos Kvinnokliniken för att få nya piller mot “kärringsjukan” de pillrena gör verkligen underverk.

När vi satt där så började vi prata kost och näring och vikt, jag sa att jag har så svårt att gå ner i vikt och lider av en sån halsbränna (reflux som min tandläkare) säger.
Då frågade sköterskan om jag har haft problem med gallan också ?
–ja sa jag det har jag och magkatarr … :-/
Då frågade hon om jag äter fet mat ??
– jag svarade JA –jag äter LCHF

Ni skulle sett hennes min hon gjorde en grimas och ryste i hela kroppen… – åh inte du också sa hon.
Det är inte bra.
Lägg om kosten så skall du se att dina problem försvinner, fet mat gör att magmunnen öppnar sig och slappnar av och då är det så lätt för det sura att komma upp…vetenskaplig fakta..
försök att undvika socker som finns i godis läsk m.m. det räcker, ät en potatis till maten och mycket grönsaker och en bit kött fisk fågel till och ta en halv banan till efterrätt. Även om man blir lite hungrig så är det ok man svälter ju inte ihjäl. Man behöver inte vara stopp mätt hela tiden….

En annan grej med halsbrännan är ju att så länge jag har det så får jag inte börja min behandling hos Eastman Institutet Folktandvården (skall ju göra tandarbete i munnen) reflux som det heter är inte bra för de nya tänderna och limmet de använder, så jag måste bli återställd för det först.

Prislappen blev lite saftig men jag måste ringa igen på måndag och kolla om de sa fel till mig stämde inte med det prisförslag jag fick först….

Så nu har jag anmält mig till Curves igen tjejgymmet i Tumba, Curves i Södertälje har lagt ner och med bilen tar det 22 minuter. Helt ok..

Med pendel tar det 1 timme sammanlagt om jag åker hem med bilen först går ner till stationen åker till Tumba och går till gymmet så blir det en timme.

De har också en matplan en bok med kost och tips och recept hur man äter i tre faser, ser kanon ut.. bra lätt mat. Den skall jag följa…

Kommer att lägga ut recept och annat som jag pysslar med så kan ni följa…

Just nu är detta högsta prio

  1. Bort med Reflux
  2. Curves träning
  3. Kosthållningen
One thought on “Hej alla ni som läser….

Kommentera

