En härlig jul i Umeå ….

Starten gick bra körde på som tusan, det var Mattias som körde hela vägen.
Han vill ha det så om det krisar så kör jag.

Vi åt skräpmat och fikade några gånger men det är ju så gott.
Och det är så svårt att hitta bra mat på sådana resor, orka leta sallader.
men jag hade sagt till mig själv att denna jul så skulle jag gå ALL IN och det gjorde jag och även alla andra i familjen så alla är lika syndiga.

I Härnösand var vi inne och shoppade lite på Ströms Knallen hittade tyger till kanonpris så jag shoppade loss lite.
Daniel och Josef hittade lite smått o gott också.

Sen kom vi fram till Umeå och Kerstin (svärmor) trötta stela och mätta LÄS Frasses

På julaftonsmorgonen så öppnar jag telefonen och där finns ett meddelande från Lena f.d Nilsson Rött hjärta från Gällivare men bor nu i Piteå

som jag har letat henne…det var en så glad överraskning för jag har verkligen saknad henne och letat i typ 25 år

Julen firade vi hos Andrea hon hade gjort så mysigt med glögg godis och underbart god julmat.

Sen kaffe och fikabröd… jösses magen stod i femton hörn för oss alla …..

Vi har shoppat på Avion det stora nybyggda köpcentrumet i utkanten av Umeå.

Hemfärden gick också bra Matte körde på som tusan för att inte hamna i värsta Stockholmsköerna och ja vi hann hem innnan det tjocknade på

Kom hem klockan tre.

Slut och trötta…

Idag så är det Back to Fit för Fru Lundgren, har tränat på Curves i morse och ätit en OK frukost

Kommer from nu att äta normalt och sansat i lagoma portioner och minimalt med socker som finns i godis och läsk och fika bröd.

Det socker som finns i mörkt fiberrikt bröd m.m. kommer jag att äta men lagomt mest då till frukost, inget efter 18.00

Jag känner att 2017 kommer att bli ett bra år, på alla sätt och vis.

  1. Kosten
  2. Vikten…… (väger idag 70 kg) vägde mig innan jul ……  ;.)
  3. Träningen….. Tisdag Torsdag och Lördag på Curves i Tumba
  4. Mig själv (kommer mer om det sen)
  5. Skall bli mer O-snäll, är för snäll idag.
  6. Delegera ut mer hemma-jobb till familjen (däri ligger min snällhet, -ligg du i soffan jag fixar) slut med det nu. Orkar inte !!!

Man hinner sitta och tänka en hel del när man åker bil i  8 timmar  x 2 ……

Idag så skall jag snart skjutsa ner Daniel till stan och jag skall till Animalen och klippa klorna på Tiger, jag gör inte det själv vågar inte klorna är svarta och pulpan är jag livrädd för…

Ha den bästa dagen så hörs vi och ses sen…

Kram till er alla….

One thought on “En härlig jul i Umeå ….

  1. Låter som en härlig jul men din familj å era nära å kära ❤🎄🎁
    Go fortsättning min kära💓 nu går vi mot nyår å nya tag med framtiden ✌💓🌸🏵

    Gilla

Kommentera

