En kall dag i Kiruna

Det var bara 2 grader idag när jag vaknade och tänkte shiiiit va kallt det kommer att bli jag som skall gå runt och fota idag.

Så ringer min bror Lasse och frågar om vi skall ta en kaffe, yes box så blir det .

Så vi har åkt runt och fotat hela Kiruna hit och dit, det är rätt läskigt när man ser alla gropar där det rasat.

Men det är så ledsamt att se alla ställen man varit och ränt på som bara står tomma nu och ser typ krigshärjade ut, nästan som från en skräckfilm, allt skall bort och en del hus skall flyttas.

Stor jädrans grop precis nära stora LKAB kontoret.
Jag skulle inte vilja sitta i det kontoret och se denna rasgrop utanför läskigt.

DSC04870

Sen var vi uppepå Loussabacken där det har byggts fasiken världens coolaste bastu
The Golden egg kallar jag den för iallafall så häftigt
….men det är visst flera månaders kö för att få basta där men fasiken så kul det skulle vara.

IMG_6838

Nu sitter jag här och fixar och donar med bilderna och skall nog vila en stund, sen hämtar jag nog en Hamburgare från Empes ett måste när man är i Kiruna.

Som vi har vandrat idag så är jag värd det…hahaha

Jag gillar verkligen där jag bor mysigt hemtrevligt och gästerna kommer och går.
Tommy och Anja som äger detta är kanontrevliga.

Det är nära Centrum
……och det är så tyst sover ju som en stock.

Här kommer jag att bo nästa gång med.

Vi har pratat Marita och jag om en tjejträff i Oktober och då vill jag basta i guldägget…haha ett måste ju.

IMG_6873

Kiruna och dessa bilarSkrattar

IMG_6820

Nu skall jag vila en stund, sen blir det hamburgare på Empes…

Kommentera

