Sådärja…..

Så var besöket hos Ortoped läkaren avklarat, det blir operation. 
Menisk-ganglion  och skall tas bort.
Och eftersom jag har det jobbet jag har så blir jag sjukskriven i 4 veckor.

Verkstadsmiljö. Hårda golv, trappor,  och skyddskor är ett måste.
Inte bra för nyopererat knä.

Känns som det är det enda rätta att vara hemma dessa  veckor , jag måste bli bra i knät, har så jäkla ont att det är galet, vill inte sjabbla bort detta nu, har äntligen fått denna operationen så det är bara att ta det lugnt. Vill
Även om jag inte är den som kan/vill ta det lugnt så måste jag.
Har ju gjort denna operation i vänster knä och vet att jag hade ont länge och det var inte tal om att gå tillbaka till jobbet innan dessa fyra veckors sjukskrivning var över.
Kommer även att  börja sjukgymnastik före och efter operationen, så nu kommer detta att bli bra.

Dagen idag blev deppig, men samtidigt bra får ju hjälp med knät, fy vad man håller på att ällta allt framochtillbaka

  • varför skulle jag köpa grädden just då
  • kunde jag inte ha gjort annan mat
  • grabbarna ville beställa pizza men nä sa jag det tar vi på fredag
  • om jag hade sprungit så kanske jag hade missat isfläcken (tog det lugnt)

Men men det blir inte bättre av att ällta, men det går inte få detta ogjort så då är det bara att göra det bästa av situationen….

Vänta på operations tiden, och köra igång med sjukgympan…
Finns det nån bra på Scania Syd ????

Kram och ta hand om er…

7C6EC100-1CD4-4C8A-AEE9-16F0830A96A4iphone_photo.jpg

 

 

 

 

Kommentera

