Idag blev det gjort….

Det jag gruvat för sen April typ…
Tiger skulle till tandis och ta tandsten vaccination och kloklipp.

Men de hade inte samma rutiner som på Evidensia, där lämnade man på morgonen och hämtade på eftermiddagen och möttes av en glad skuttande hund.
Här var det inte så, men det gick bra ändå.
Här fick han en spruta sömnmedel i bakbenet, och när han somnade i min famn så grät jag floder det kändes som om allt liv rann ur han, shit vad det vart jobbigt.
Sköterskan sa – men lilla gumman då blir du så ledsen.
– Jo sa jag ynkligt tillbaka.
Sen fick jag lägga han på operationsbordet, helt lealös… inte kul alls….
Men det tog en 20 minuter sen fick jag komma in och hålla om han när han låg på OP bordet, det tog en 20 minuter innan han vaknade.

Sen gick vi igenom vad som gällde,

  • inget tuggande idag, fyra små tänder borta såklart har han ont. 😦
  • Ingen borstande idag, det tar vi imorgon och vi kan använda fingertuta med vatten bara, det är gnuggandet som är viktigt inte smaken på nåt i munnen, bara skölja fingertutan efter varje gång och koka dem en gång i veckan.
  • och idag bara filmjölk och keso. det är gott och OK idag.

De var jättetrevliga där både veterinär och Tandläkaren… dit kommer jag att åka nästa gång också…
Nära och bra och lugn väg dit…
Men då tar jag med mig nån som kan sitta och hålla honom i bilen, och tar ledigt från jobbet så jag kan vara hemma sen med han, idag var ju grabbarna hemma med han först Josef och sen Daniel och det klarade de galant, de är så fina med Tiger, de älskar honom verkligen.
Skulle vilja ha en kompis till Tiger så han har en buskompis.

DSC04758.jpg

 

Kommentera

